.: به نام خدا به سایت تهران تجارت خوش امدید :. .: جهت بهتر دیده شدن از آگهی های ویژه استفاده کنید :.

1000ها نکته بهینه سازی وب سایت -در حال بروزرسانی-قسمت سوم

کاوشگران صنعت پارس آرین
عنوان : 1000ها نکته بهینه سازی وب سایت -در حال بروزرسانی-قسمت سوم
نام آگهی دهنده : گروه وب سایت وان گروه وب سایت وان
نام دسته : خدمات اينترنت
استان : تهران
شهر : تهران
آدرس : http://www.website1.ir
تلفن : 02188851077
وب سایت : website1.ir
پست الکترونیک : example@yahoo.com
قیمت :
آخرین بروز رسانی: 1401/04/05-09:26:31:402
آمار بازدید : 82

سرور وب سایت،گواهینامه اس اس ال،متاتگ تکراری،ناوبری بردکرامب، وب سایت های واکنش گرا یا ریسپانسیو،شبکه اجتماعی،بانس ریت،گوگل آنالیتیکس، گوگل وب مسترز، لینک همسایه بد،لینک نوفالو،ریدایرکت301،آنکرتکست



* مکان سرور وب سایت


مکان جغرافیایی موقعیت سرور وب سایت بر روی رتبه بندی موتورهای جستجوگر بر اساس جستجوهای منطقه ای تاثیر گذار است.

* گواهینامه اس اس ال SSL


در ابتدا باید گویم که پروتکل SSL چیست؟ پروتکل (SSL (Socket Secure Layer ، یک استاندارد وب برای کدکردن اطلاعات بین کاربر و وب سایت است. اطلاعاتی که توسط یک اتصال SSL مبادله می شوند بصورت کد شده ارسال می شوند و بدین ترتیب اطلاعات مبادله شده از دزدیده شدن یا استراق سمع محافظت می شوند. SSL برای شرکتها و مشتریان این امکان را فراهم می کند که بتوانند با اطمینان اطلاعات خصوصی شان را مانند شماره کارت اعتباری، به یک وب سایت بطور محرمانه ارسال کنند. برای برقراری یک اتصال SSL به Web Server Certificateها نیاز می باشد.
حال با یک مثال ساده عرض میکنم که چرا SSL؟
هنگامی که به فروشگاهی وارد می شوید ، می دانید که با چه وضعیتی روبرو هستید.کالاها ، مارک آنها و راهنمای فروشگاه را می بینید. می توانید مطمئن باشید که اگر در خرید شما اشکالی پیش بیاید ، مدیر فروشگاه یا صاحب آن برای مراجعه در دسترس خواهند بود.
اما بر روی اینترنت ، مراجعه کنندگان به پایگاههای وب هیچ راه قابل اطمینانی برای آگاهی از اینکه چه کسی صاحب پایگاه "فروشگاه مجازی" است ، دردست ندارند. هنگامی که مشتریان با قصد انجام یک خرید اینترنتی ، به یک پایگاه وب وارد می شوند ، علاقه دارند بدانند که پول را به چه کسی می پردازند. آنها خواستار اثبات هویت صاحب پایگاه بوده ، و می خواهند بدانند که اطلاعات شخصی ارسالی آنها به پایگاه مزبور توسط سایر کاربران اینترنتی قابل ردگیری و تداخل نیست. اینجاست که گواهینامه های الکترونیکی SSL به صحنه می آیند.
موتورهای جستجوگر گواهینامه اس اس ال (SSL) را تایید کرده اند و آنرا برای رتبه بندی قبول دارند و گفته اند که در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیر مثبتی خواهد داشت.

*داشتن صفحات حریم خصوصی در وب سات و قوانین وب سایت


رعایت صفحات حریم خصوصی در وب سایت ها و قوانین منظم و مشخص در وب سایت ها عامل مثبتی در رتبه بندی موتورهای جستجو گر می باشد و در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیر اندکی دارد.

* اطلاعات تکراری در متاتگ های صفحات وب سایت


بهتر است اطلاعات متاتگ های هر صفحه از وب سایت با هم تکراری نباشد، سعی کنید متاتگ ها را تغییر دهید.

* ناوبری بردکرامب Navigation Breadcrumb


Breadcrumb یک راهنمای ناوبری (Navigation) است که معمولاً به صورت افقی در بالای صفحات وب زیر عنوان و هدر سایت قرار می‌گیرد و مسیری که کاربران طی می‌کنند تا به نوشته‌ای برسند را نشان می‌دهد. در واقع این مسیرها به کاربران کمک می‌کند تا موقعیت خود را در یک وب سایت بیابند.
این مسیرها ضمن راهنمایی کاربران، به موتورهای جستجو نیز کمک می‌کنند که اطلاعات یک صفحه از وب سایت را دقیق‌تر رتبه‎بندی کنند و در لیست نتایج جستجو ارائه دهند. ایجاد بردکرامب یکی از ابتدائی ترین بخش‌های سئو کردن سایت است که تأثیر زیادی بر بهینه سازی سایت دارد.
امروزه بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا و قالب‌های آماده، از نشانه گذاری بردکرامب پشتیبانی می‌کنند؛ با این وجود به تمامی شرکت‌ها و طراحان وب توصیه می‌شود در طراحی و توسعه وب سایت‌هایی که دارای مطالب زیاد و اطلاعات طبقه‌بندی شده هستند مکانی را برای نمایش Breadcrumb در نظر بگیرند.
یک دنباله بردکرامب ممکن است بصورت زیر نمایش داده شود:
خدمات > طراحی و توسعه وب > فروشگاه اینترنتی

* وب سایت های واکنش گرا Responsive Websites


وب سایت های واکنش گرا یا Responsive به دلیل کاربرپسندی بیشتر و اینکه روی تمامی دستگاههای موجود به درستی نمایش داده می شوند برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت بسیار بسیار خوشایند تر می باشد.گروه رسمی گوگل پیشنهاد می کند که سایت های واکنش گرا برای موبایل ایجاد شود. سایت های واکنش گرا به احتمال زیاد رتبه بندی بهتری در موتورهای جستجو خواهند داشت.

* شبکه اجتماعی یوتیوب Social Network Youtube


ویدیو های موجود در وب سایت یوتیوب در لیست جستجوی موتورهای جستجوگر اولویت بالاتری خواهند داشت ، این ممکن استبخاطر رنک بالای وب سایت Youtube خواهد بود.

* درصد ماندن در یک صفحه وب سایت Bounce Rate


هرچقدر کاربران اینترنتی در یک صفحه از وب سایت شما بیشتر حضور داشته باشند بانس ریت(Bounce Rate) وب سایت شما بالاتر خواهد بود و این بانس(Bounce Rate) ریت برای رتبه بندی وب سایت ها توسط موتور های جستجوگر تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت، یعنی هر چقد بانس ریت(Bounce Rate) صفحات وب سایت شما بیشتر باشد برای بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت شما مفید تر خواهد بود.

* گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و گوگل وبمسترز (Google Webmasters)

گوگل انالیتیکس (به انگلیسی: Google Analytics) یک سرویس رایگان پیش آوری شده گوگل است که آمار بازدید کنندگان یک وب سایت را نشان می‌دهد. این دستاورد برای بازاریابان و وب مسترها برای واکاوی وب بکار گرفته می‌شود.
این سیستم امکان بررسی و تحلیل ورودی‌ها، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیت‌های کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آنها را ارائه می‌کند. به این ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات در اختیار مدیریت سایت قرار خواهد گرفت.
از امکانات این سیستم هدف گذاری مشخص در بازه زمانی است. سپس سیستم خودکار در بازه زمانی تعیین شده در صورت دست یابی به هدف گزارش مبنی بر رسیدن به هدف می‌دهد و در صورت عقب ماندن از هدف نیز درصد نزدیکی به هدف را ارائه می‌کند.
گوگل آنالیتیکس به شما امکان می‌دهد تا موارد زیر را زیر نظر داشته باشید: چه کسانی از سایت شما بازدید می‌کنند؟ شما می‌توانید محل کاربران، مرورگرهای مورد استفاده‌شان و بسیاری اطلاعات دیگر همچون رزولوشن صفحه نمایش کاربران، فعال بودن جاوا اسکریپت، نصب بودن فلش، زبان و غیره را ببینید.
ابزار وبمستر گوگل (به انگلیسی: Google Webmaster Tools) یک ابزار رایگان گوگل برای مدیران تارنماها می‌باشد که امکان دسترسی به دیدن وضعیت ایندکس و نمای بهینه شده وبگاه‌هایشان را می‌دهد. همچنین توسط این ابزار می‌توان نقشه وب‌گاه را به موتور جستجوی گوگل معرفی کرد. همچنین آخرین بازدید گوگل و آمار کلمات کلیدی و تعیین نحوه نمایش دامنه در نتایج جستجو به صورت www یا بدون www نیز از دیگر امکانات موجود در این ابزار برخط گوگل است. این ابزار کمک بسیار زیادی به وب مسترها، برنامه نویسان و افرادی که نیاز به خدمات سئو دارند می‌نماید.
این دو ابزار اطلاعاتی که موتورهای جستجوگر نیاز دارند را برایشان عرضه خواهد کرد، پس اصل کاربردشان برای بهینه سازی وب سایت ها و سئو وب سایت ها می باشد.

* نظرسنجی صفحات وب سایت


وب سایت های که بخش هایی برای ارسال نظرات کاربران و امتیازدادن به صفحات و موضوعات وب سایت ها دارند بسیار موثر در رتبه بندی توسط موتورهای جستجوگر و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت می باشند.

* عمر دامنه وب سایت لینک دهنده به وب سایت ما


لینک های ورودی از وب سایت های با دامنه قدیمی تاثیر بهتری در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت و رتبه بندی توسط موتورهای جستجوگر دارد.

* تعداد دامنه های لینک دهنده به وب سایت


تعداد بالای دامنه های لینک دهنده به وب سایت یکی از عامل های مثبت محسوب می شود.

* لینک های دریافتی از آی پی آدرس های منحصر به فرد


لینک های دریافتی از آی پی آدرس های منحصر به فرد نشان می دهد که تعداد زیادی وب سایت به وب سایت شما لینک داده اند، و همانطور که میدانید تعداد لینک های بالا تاثیر مثبت در رتبه بندی وب سایت و سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت شما خواهد داشت.

* صفحات مختلف لینک داده شده


اگر به صفحات مختلف وب سایت لینک زیادی گرفته باشید این یکی از عامل های مفید در رتبه بندی وب سایت توسط موتورهای جستجوگر می باشد.

* تگ توضیحات (Alt)


تگ توضیحات (Alt) برای هر تصویر یک عامل مهم برای بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت محسوب می شود.

* لینک های دریافتی از دامنه های سطح بالا مثل (.edu و .gov)


لینک های دریافتی از دامنه های سطح بالا مثل دامنه های .EDU و دامنه های .GOV در رتبه بندی موتورهای جستجوگر بی تاثیر نیستند.

* رتبه و رنک صفحه لینک دهنده


رتبه و رنک صفحه لینک دهنده به وب سایت یک عامل تاثیرگذار در رتبه بندی موتور های جستجوگر برای وب سایت محسوب می سود.

* رتبه و رنک دامنه لینک دهنده


رتبه و رنک دامین لینک دهنده به وب سایت یک عامل تاثیرگذار در رتبه بندی موتور های جستجوگر برای وب سایت محسوب می شود.

* لینک دریافتی از وب سایت های رقیب


لینک های دریافتی از وب سایت های با رتبه و رنک یکسان تاثیر مثبتی در رتبه بندی وب سایت محسوب می شود.

* اشتراک گذاری صفحات در شبکه های اجتماعی


نظریه ای وجود دارد که صفحات به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی برای موتورهای جستجوگر هم محبوب می باشد.

* اصطلاح لینک گرفتن همسایگی بد


لینک گرفتن از وب سایت هایی که کارشان تبادل لینک است نه تنها در رتبه بندی وب سایت تاثیر مثبت نخواهد داشت بلکه ممکن است تاثیر منفی ای برای رتبه بندی وب سایت شما داشته باشد.

* پست های مهمان


گذاشتن پست های مهمان یکی از راه های خوب برای لینک گرفتن در برای وب سایت خواهد بود، پست های مهمان در وب سایت ها با محتوا و متن مفید یکی از راه های بسیار عالی برای دریافت لینک به وب سایت و رتبه گرفتن از موتورهای جستجوگر و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت می باشد.

* لینک دادن به دامنه صفحه اصلی وب سایت


تجربه نشان داده لینک دادن به دامنه صفحه اصلی وب سایت تاثیر مثبتی در رتبه بندی وب سایت ها دارد.

* استفاده از لینک های Nofollow


به طور کلی لینک های Nofollow برای موتور های جستجو گر دنبال نخواهد شد، این امکان برای بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت و رتبه بندی وب سایت خیلی مورد استفاده قرار میگیرد، که در موردش به صورت مفصل بحث خواهیم کرد.

* لینک های یکسان


لینک های دریافتی بیش از حد از یک وب سایت خاص غیر طبیعی به نظر می رسد، وقتی تعداد لینک ها بسیار زیاد می شود درصد اسپم فرض شدن آن هم بالا می رود.
قطعا لینک های دریافتی از وب سایت های مختلف مفیدتر خواهد بود.

* کم ارزش شدن لینک ها


بعضی لینک ها وجود دارند که ذاتا به دلایلی حتی برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر هم کم ارزش می شوند، با یک مثال توضیح میدهم:
در یک وب سایت یک لینک به وب سایت شما وجود دارد، :اما: کنار لنک شما نوشته شده اسپانسر وب سایت ، این برای موتورهای جستجوگر هم قابل تشخیص است یعنی ارزش این لینک پایین تر خواهد بود.

* لینک های داخل متن وب سایت


تجربه نشان داده لینک هایی که درون متن صفحه های وب سایت قرار دارند تاثیر بیشتری از لینک هایی که به خودی خود در وب سایت هستند را دارند.

* ریدایرکت ۳۰۱ (۳۰۱ redirect)


۳۰۱ ریدایرکت (۳۰۱ redirect) به معنی انتقال دائم آدرسی به آدرس دیگر است.۳۰۱ redirect هنگامی که شما آدرس دامنه خود را تغییر می دهید یا می خواهید با آدرس های دیگر، سایت شما نمایش داده شود کاربرد دارد. روش اصولی استفاده از چند آدرس برای یک وب سایت استفاده از ۳۰۱ redirect می باشد (به جای پارک دامنه) .همچنین برای انتقال صفحات داخلی نیز کاربرد دارد.برای مثال، اگر صفحه ای حذف می شود، بهتر است آدرس آن صفحه، به صفحه مرتبط دیگر ۳۰۱ redirect شود (به جای نمایش صفحه ۴۰۴ یافت نشد).
ریدایرکت ۳۰۱ موجب می شود اعتبار و رتبه صفحات شما حفظ شود.اگر قصد انتقال دامنه یا صفحه از سایت خود را به آدرس دیگری دارید ، حتما آدرس قبلی خود را با ۳۰۱ redirect به آدرس جدید ارسال کنید در غیر اینصورت اگر آدرس های قبلی خوتون رو ۳۰۱ ریدایرکت نکنید و به حال خودش رها کنید، کل رتبه آن صفحه و اعتباری که صفحات شما بدست آورده بودند، نابود خواهد شد!
وقتی خزنده ها، به صفحه ای می رسند که به صفحه ای دیگر ۳۰۱ redirect شده است، خزنده ها، هم مقصد redirect را دنبال می کنند و متوجه می شوند، که صفحه ای که به آن مراجعه کردند، به آدرس جدید منتقل شده است.لذا اعتبار آدرس قبلی را به آدرس جدید منتقل می کنند.کد ۳۰۱ یکی از کد های وضعیت پاسخ سرور است که همانطور که در ابتدا گفته شد، به معنی انتقال دائم به آدرسی دیگر می باشد.
استفاده از ۳۰۱ ریدایرکت هنگامی که قصد دارید آدرس صفحه ای از سایت خود را به هر دلیلی عوض کنید و یا صفحه ای را حذف کنید که مشابه آن وجود دارد، به شدت توصیه می گردد.زیرا با این کار ترافیک قبلی خود را از دست نمی دهید و اعتبار و رتبه آن صفحه در گوگل و موتور های جستجو نیز حفظ می شود.

* آنکر تکست (Anchor Text)


انکر تکست یا Anchor Text به کلمه ای گفته میشود که قابل کلیک کردن داشته باشد و یا HyperLink باشد.در مرورگرهای جدید و امروزی این قسمت بصورت آبی رنگ نشان داده می شود ، .یک آنکر تکست سئوسازی شده و بهینه سازی شده میتواند تاثیر بسیار زیادی بر روی رتبه بندی موتورهای جستجوگر و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت شما بگذارد.
آنکر تکست همان طور که در بالا اشاره کرده ایم کلمه یا جمله ای میباشد که به صورت لینک به محتوایی جداگانه در خود سایت مرجع و یا به سایتی دیگر اشاره میکند.

* متن لینک های داخلی صفحه وب سایت


متن های لینک های داخلی صفحه برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر هم تاثیر گذار هستند، فقط باید دقت شود که درست و اصولی بکار بره شوند.

* عنوان لینک- Title(متنی است که با حرکت موس روی آن نشان داده می شود)


عنوان لینک آن متنی است که وقتی با موس روی لینک قرار بگیریم آنرا بصورت پوپاپ در زیر لینک نمایان میکند، که آن هم برای رتبه بندی موتورهای جستجو گر تاثیر کمی دارد.



پایان بخش سوم، ادامه مقاله بهینه سازی وب سایت و سئو وب را در قسمت بعدی در بخش مقالات بخوانید.

تماس با آگهی دهنده ( گروه وب سایت وان گروه وب سایت وان ) -- در مورد : 1000ها نکته بهینه سازی وب سایت -در حال بروزرسانی-قسمت سوم

نام :

ایمیل یا تلفن:  
متن:

آگهی های ویژه مرتبط : 1000ها نکته بهینه سازی وب سایت -در حال بروزرسانی-قسمت سوم


آگهی های مرتبط رایگان 1000ها نکته بهینه سازی وب سایت -در حال بروزرسانی-قسمت سوم



عضویت در خبرنامه