.: به نام خدا به سایت تهران تجارت خوش امدید :. .: جهت بهتر دیده شدن از آگهی های ویژه استفاده کنید :.

20 اشتباه رایج در سئو و بهینه سازی وب سایت

کاوشگران صنعت پارس آرین
عنوان : 20 اشتباه رایج در سئو و بهینه سازی وب سایت
نام آگهی دهنده : گروه وب سایت وان گروه وب سایت وان
نام دسته : CD
استان : تهران
شهر :
آدرس :
تلفن :
وب سایت : website1.ir
پست الکترونیک : example@yahoo.com
قیمت :
آخرین بروز رسانی: 1401/04/05-09:21:48:126
آمار بازدید : 155

کلمات کلیدی ،برچسب عنوان ،افزایش رتبه سایت، صفحه موبایل، آتوریتی ،بک لینک،نام‌گذاری فایلها،سرعت لود شدن ،تکنیک های سئو کلاه سیاه ،شبکه‌های اجتماعی،ایندکس ،موتورهای جستجو ،به روز رسانی سایت،محتوای تکراری



اشتباهات رایج در سئو و بهینه سازی وب سایت به همراه راه حل های برطرف سازی آنها


برای یادآوری سئو و بهینه سازی وب سایت را خیلی کوتاه تعریف میکنیم: سئو یعنی تولید کردن صفحات وبی که بر اساس قوانین ارائه شده توسط موتورهای جستجوگر می باشد، بهینه سازی صفحات وب این است که وب سایت شما در قوانین اعلام شده توسط موتورهای جستجوگر امتیاز بیشتری کسب کند. سئو و بهینه سازی وب سایت به خاطر این است که کاربران اینترنت از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول یا خدمات مورد نظرشان استفاده می کنند.

به این نکته توجه داشته باشید که در گوگل و یاهو و دیگر موتورهای جستجوگر، کاربران اینترنت در همان صفحه ی اول نتایج جستجو به محصول یا خدمات خود میرسند و مگر در شرایط خاص کاربران مجبور شوند وارد صفحه دوم نتایج جستجو شوند. پس با این حساب برای داشتن بازدید و مراجعه بالا در وب سایت از طرف موتورهای جستجوگر ، این مسئله الزامی است که وب سایت شما در صفحه ی اول نتایج جستجوگر قرار بگیرد.

موتورهای جستجوگر صفحات وب سایت را به وسیله ربات های مختلفی که طراحی می کنند ،پیدا کرده و در لیست فهرست بندی خودشان قرار می دهند. این موضوع را عرض کردم که ربات های مختلفی که توسط خود موتورهای جستجوگر اخته شده اند کار فهرست کردن وب سایت ها را انجام می دهند ، این یعنی همه موتورهای جستجوگر با مدل های مختلفی کار می کنند. برای مثال اگر ممکن است که یک صفحه وب سایت در در یکی از موتورهای جستجوگر بالا باشد ولی ممکن است که همان صفحه وب سایت در دیگر موتورهای جستجوگر همان وضعیت را نداشته باشد.

یکی از کارهایی که کارشناسان سئو و بهینه سازی وب سایت و موتورهای جستجوگرانجام می دهند، پیگیری تمام تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجوگر مختلف است . بنابراین آنها میتوانند صفحات وب سایت را بر طبق این تغییرات بهینه سازی کنند. به علاوه آنها همراه با تغییرات موتورهای جستجوی مختلف خود را با عملیات این موتورهای جستجوگر به روز می کنند.

گروه وب سایت وان به صورت کاملا تخصصی در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد و اولین وب سایت تخصصی ارائه دهنده آموزش های فوق تخصصی سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد ، و به این نکته توجه داشته باشید که کلیه آموزش های ارائه شده در این وب سایت به صورت واقعی و تست شده هستند و حتی در صورت تغییرات در سیاست های موتورهای جستجوگر تلاش می شود در کمترین زمان ممکن مقالات مرتبط آپدیت شود و تغییرات به همراه توضیحات کامل ارائه خواهد شد.

حال گروه وب سایت وان قصد دارد در این مقاله اشتباهات رایج در سئو و بهینه سازی وب سایت ها را برای شما عزیزان معرفی کند، با ما همراه باشید تا در ادامه اشتباهات رایج در سئو و بهینه سازی وب سایت به همراه راه حل های برطرف سازی آنها را برایتان شرح دهیم.


1) اشتباه رایج سئو وب سایت: اشتباه در انتخاب کلمات کلیدی مناسب:

اینترنت بر اساس کلمات کلیدی عمل می کند. وب سایت‌ها تنها زمانی در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند که عبارت جستجو شده با کلمات کلیدی شان مرتبط باشد.
اولین اشتباه رایج سئو می‌تواند آن باشد که اگر شما مطالب وب سایت تان را بدون بررسی و استفاده از کلمات کلیدی مناسب منتشر می‌کنید، بسیاری از فرصت‌های خود را برای جذب بازدیدکنندگان از موتورهای جستجو از دست می‌دهید. کلمه کلیدی در واقع همان کلمه یا مجموعه کلماتی است که کاربر در موتورهای جستجو وارد می کند.


2) اشتباه رایج سئو وب سایت: کپی برداری از مطاللب دیگر وب سایتها و استفاده از محتوای تکراری یا Duplicate Content:

بزرگترین و رایج ترین اشتباه در سئو و بهینه سازی وب سایت استفاده از مطالب دیگران و دیگر وب سایت های موجود در اینترنت می باشد.
محتوای که در وب سایت قرار می‌دهید، باید اختصاصی توسط خودتان و مرتبط با حیطه کاری وب سایت و کلمات کلیدی وب سایت باشد.
تولید محتوا اختراع محتوا نیست اگر به جمله دقت کرده باشید شما اختراعی انجام نمی‌دهید که سخت باشد. کافی است سعی کنید در مورد تخصصی که دارید بنویسید.
یک مورد دیگر از اشتباهات مربوط به این دسته این می باشد که: اینکه دو صفحه وب با محتوای یکسان و آدرس های مختلف داشته باشیم که به نحوی کپی برداری تلقی می گردد و این هم جزو اشتباهات رایج در زمینه سئو وب سایت می باشد.


3) اشتباه رایج سئو وب سایت: استفاده نکردن از تگ alt:

یکی دیگر از نکاتی که در سئو و بهینه سازی وب سایت ،بسیاری از وبمستران به آن توجه کافی نمی‌کنند.استفاده از تگ alt یا همان متن جایگزین عکس هست. این روش به طور محسوسی روی افزایش ترافیک از طریق جستجوی تصاویر گوگل تأثیر دارد.
بنابراین برای تصاویر سایت خود تگ alt مناسب استفاده کنید و تا حد ممکن کلمه کلیدی مقاله خود را در تگ alt تصاویر هم به کار ببرید.


4) اشتباه رایج سئو وب سایت: گرفتن بک لینک‌های کم ارزش به وب سایت:

با اینکه بک لینک‌ها نقش بسیار مهمی در تجارت اینترنتی و سئو و بهینه سازی وب سایت دارند، نباید کیفیت را فدای کمیت و تعداد بک لینک‌ها کنید. بک لینک ها از وب سایت هایی با رنک پایین، وب سایت‌های اسپم، وب سایت‌های غیر مرتبط به شما و سایتهایی که صرفا جهت اشتراک لینک طراحی شده‌اند، تبادل لینک دو طرفه، استفاده از لینک سازی غیر طبیعی با تکنیک‌های PBN با توجه به آخرین تغییرات گوگل یک اشتباه رایج سئو می‌باشد که براحتی می تواند به سئو وب سایت شما آسیب بزند.
الگوریتم گوگل پنگوئن براین اساس طراحی شده است که سایت‌های اسپم را از لیست نتایج خارج کند، و در آن کیفیت بک لینک‌های سایت یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای شناخت یک سایت بعنوان اسپم در نظر گرفته می‌شود. بنابراین تمرکز و تلاش خود را بر بدست آوردن بک لینک‌های با کیفیت و مناسب از سایت‌های مرتبط قرار دهید تا اینکه مسیر ساده را انتخاب کرده و لینک‌های کم ارزش را برای وب سایت تان جمع آوری کنید.
یکی از راه‌های مطمئن برای دریافت لینک‌های با کیفیت، استفاده از استراتژی بازاریابی محتوایی است. در این روش شما با تولید محتوای مفید و با کیفیت برای مخاطبان هدف خود ارزش تولید کرده و موجب باز نشر محتوای خود در سایت‌ها، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی و در نتیجه ایجاد لینک‌های ورودی به وب سایت‌تان خواهید شد.


5) اشتباه رایج سئو وب سایت: به روزرسانی نکردن مداوم سایت:

یکی از تکنیک های مدیران وب سایت های موفق به روز رسانی مداوم سایت است زیرا موتور های جستجو اهمیت ویژه‌ای به بروز رسانی و تازگی محتوای وب سایت شما دارند.
برای به‌روزرسانی وب سایت لازم نیست همیشه محتوای جدید تولید کنید.بلکه می‌توانید با ویرایش محتوای قدیمی سایت خود و درج چندین بند و لینک سازی داخلی و خارجی در صفحات آن را به‌روزرسانی کنید و از دید گوگل سایتی پویا و در حال رشد به نظر برسید.
برای توضیح بیشتر در این مطلب عرض میکنم که مطالب و محتوای قدیمی ارزش محتوایی سایت شما را کاهش داده و موجب بازگشت کمتر کاربران به سایت شما خواهد شد. موتورهای جستجو اهمیت زیادی به بروز رسانی و تازگی محتوای سایت شما دارند. همچنین افزودن مطلب جدید به سایتتان گستره کلمات کلیدی و امکان بازدید شما از طریق موتورهای جستجو را افزایش می‌دهد.


6) اشتباه رایج سئو وب سایت: تمرکز بر موتورهای جستجو و غافل شدن از کاربران:

درست است که سئو و بهینه سازی مطالب وب سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ولی بازدیدکنندگان وب سایت شما مهم‌تر هستند. فعالیت هایی که در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت انجام می‌دهید نباید کیفیت و زیبایی ارائه مطالب به کاربران را تحت تاثیر قرار دهند، زیرا موجب خروج کاربران از وب سایت شما و عدم بازگشت آنها می‌شود.
الگوریتم های جدید گوگل و موتورهای جستجوگر دارند به سمتی کشیده می شوند که سئو و بهینه سازی صفحات وب سایت را از دید کاربران بسنجند، این یعنی اینکه موتورهای جستجوگر دارند به شما می گویند که طراحی و سئو و بهینه سازی وب سایت را طوری انجام دهین که برای کاربران اینترنتی خوشایند باشد و کاربرپسند تر باشد، این است که موتورهای جستجو به وب سایت هایی که یوزر فرندلی یا کاربرپسندتر هستند امتیاز بیشتری می دهند. پس دستورات بهینه سازی سایت و سئو وب سایت را در حد امکان دنبال کنید ولی احترام به کاربر را هرگز از یاد نبرید. مطمئن باشید که نتیجه مثبت این کار را خواهید گرفت.


7) اشتباه رایج سئو وب سایت: استفاده از عنوان نامناسب مطالب وب سایت:

مهمترین عنصر هر مطلب یا مقاله یا پست در وب سایت و وبلاگ ها، عنوان آنها است. چونکه بیشتر کاربران اینترنتی از روی عنوان مقاله تصمیم می‌گیرند که آن را بخوانند و به سایر قسمت‌های آن توجه چندانی نمی‌کنند. بنابراین استفاده از عناوین نامناسب را می‌توان یکی از اشتباهات رایج در سئو و بهینه سازی وب سایت دانست.
در حقیقت وقتی کسی به سایت شما مراجعه می‌کند با توجه به عنوان مطالب تصمیم می‌گیرد که بر روی آن کلیک کند. بنابراین همزمان با بهبود قدرت نوشتاری خود به عنوان یک تولید کننده محتوا بر روی توانایی خود برای انتخاب عنوان مناسب نیز کار کنید.
پس نتیجه اینکه یکی از عوامل اصلی که باعث کسب رتبه برای یک مطلب می‌شود عنوانی است که برای آن مطلب انتخاب می‌کنید است.
بنابراین عنوانی که برای یک مطلب انتخاب می‌کنید باید شامل کلمات کلیدی مورد نظرتان باشد.خود را به جای کاربر قرار دهید وقتی کلمه‌ای را در گوگل جستجو می‌کنید در صفحه نتایج فقط به عنوان مطلب نگاه می کنید و هر میزان این عنوان جذاب باشد و نزدیک به جستجوی او باشد کاربر تمایل بیشتری برای بازدید از آن وب سایت را دارد.


8) اشتباه رایج سئو وب سایت: غلط‌های املایی فراوان:

غلط‌های املایی زیاد موجود در محتوای وب سایت ها و صفحات وب باعث حواس‌پرتی خواننده و همچنین موتورهای جستجوگر می‎شود و ممکن است باعث سلب اعتماد او از شما شود، زیرا وجود اشتباهات فاحش دستوری در محتوا ناشی از عدم دقت و یا ناآگاهی شما است. برای جلوگیری از این مشکل دو راه وجود دارد:
یکی استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش کننده مانند ویراستیار و دیگری حضور یک ویرایشگر در تیم که مقالات و مطالب نوشته شده را قبل از انتشار به صورت کامل مطالعه کرده و اشتباهات شما را تصحیح کند.
واقعیت این است که همه ما دچار اشتباهاتی می‌شویم اما شما به عنوان یک وبمستر باید این اشتباهات را به حداقل برسانید تا احترام و اعتماد بیشتری را از مخاطبان خود دریافت کنید.
هر مقاله‌ای قبل از انتشار باید حداقل دو یا سه بار به طور کلی مورد بررسی قرار گیرد و ایرادات آن رفع شود و همین باعث می‌شود که اشتباهات فاحشی در آن مشهود نباشد.
هر تولید کننده محتوا مطمئنا می‌داند که ممکن است در طول فرآیند استراتژی تا انتشار محتوا اشتباهات زیادی مرتکب شود، زیرا راه‌های بسیاری برای ضربه زدن به محتوای تولید شده وجود دارد. از اشتباهات فنی گرفته تا اشتباهات فاحش اجتماعی که تولید کنندگان محتوا همواره در تلاش هستند تا از این اشتباهات جلوگیری کنند.
هر کسی که در زمینه‌ی تولید محتوا فعال باشد مطمئنا در طی فعالیت خود تجارب مختلفی به دست می‌آورد.


9) اشتباه رایج سئو وب سایت: عدم درک مخاطب:

عدم درک مخاطب هم یکی از اشتباهات رایج سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد که اکثر وبمستران مرتکب آن می‌شوند. داشتن شناخت کافی و درک مخاطب نقطه‌ی شروع برای جذب مخاطب می باشد. اگر قرار است که در مورد موضوع خاصی مطلبی بنویسید باید به دو نکته توجه کنید:
اول این که هدف محتوای شما چیست و دوم این که محتوایی که تولید می‌کنید شما را تا چه حد به این هدف نزدیک می‌کند.
اگر به این نکات توجه نکنید محتوای شما خوانده نمی‌شود، به اشتراک گذاشته نمی‌شود و یا کسی به آن اهمیت نمی‌دهد. و این موضوع مطمئنا برای شما واقعا آزار دهنده خواهد بود. بنابراین به یاد داشته باشید که به عنوان یک وبمستر باید اول مخاطبان خود را بشناسید و هر آنچه را که می‌خواهند به آن‌ها ارائه دهید تا ۹۰ درصد از مشکلاتتان حل شود و کسب و کارتان سر و سامان بگیرد.


10) اشتباه رایج سئو وب سایت: ساخت وب سایت‌هایی که به خوبی ایندکس نمی‌شوند:

لیست نتایج نشان داده شده توسط گوگل براساس ایندکس صفحات از سایت‌ها می‌باشد که با الگوریتم‌های مشخصی تحلیل و بررسی شده‌اند.
چگونه در ابتدا سایت ما ایندکس شود؟ سایت شما باید ابتدا توسط موتورهای جستجوی ایندکس شوند تا خلاصه‌ی محتوای سایت شما را برای بررسی پتانسیل ارائه آن در نتایج جستجو در آینده ذخیره نمایند. اگر موتورهای جستجو امکان بررسی و ایندکس صحیح سایت شما را نداشته باشند، شما نمی توانید کاربران زیادی را از طریق موتورهای جستجو جذب کنید. عوامل زیادی بر ایندکس نشدن سایت شما نقش دارند که مهم‌ترین آن‌ها را در اینجا ذکر می‌کنیم.
در ادامه لیستی از کارهایی که باعث می شوند وب سایت به درستی و کامل ایندکس نشوند را برایتان تشریح می کنیم:

یک: استفاده از منوهای فلش و جاوا بدون جایگزین Html:

علی رغم اینکه وب سایت های فلش بسیار جذاب و دلربا به نظر می آید، اما عدم استفاده ازجایگزین Html ، می تواند به دو دلیل سبب حذف وب سایت شما از موتورهای جستجو گرد:
اول اینکه هر کاربر اینترنتی لزوما از مرورگر حرفه ای استفاده نمی کند و دوم اینکه خیلی از موتور های جستجو نمی توانند فایل های جاوا و فلش را بخوانند.
وب سایت شما باید طوری طراحی شود که توسط همه قابل رویت باشد. فلش و جاوا جذابیت به سایت شما می دهد، اما به قیمت از دست دادن بازدید کنندگان.
باید از جایگزین Html استفاده شود تا همه مرورگر ها(حتی آنهایی که توانایی ترجمه فایل های فلش و جاوا اسکریپت را ندارند) بتوانند به کاربران اجازه گشت در وب سایت را بدهند.
به علاوه، بخشی از بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو فاکتور لینک است. شما تصمیم دارید یک وب سایت ایجاد کنید که هر صفحه از طریق یک لینک به صفحات دیگر متصل شود. لینک ها این امکان را به ربات موتورهای جستجوگر می دهند که بفهمند یک وب سایت چقدر مورد توجه است. پس هرچه تعداد لینکها افزایش یابد، وب سایت بیشتر در معرض توجه موتور جستجو قرار می گیرد.
به همین دلیل شما به لینکهای داخلی و خارجی بیشتر در وب سایت تان نیاز دارید. اگر موتور جستجو به دلیل جاوا یا فلش بودن لینک ها نتواند آنها را از هم متمایز کند، نکته مفیدی در خصوص بهینه سازی و سئو وب سایت را از دست داده اید.اطمینان حاصل نماییدکه از جایگزین Html در وب سایتتان استفاده کرده اید تا از اشتباهی بسیار بزرگ جلوگیری نمایید!
نتیجه: اطلاعات و متون بکار رفته در فلش‌ها قابل درک برای موتورهای جستجو نیستند، پس به ندرت از آنها استفاده کنید. انیمیشن‌های فلش با اینکه زیبایی و طراوت خاصی به صفحات شما می‌بخشند اما استفاده بیش از حد و غیر اصولی از آنها یک اشتباه رایج سئو می‌باشد.
نتیجه: جاوا اسکریپت و کدهای مانند آن توانایی‌ها و کاربردهای زیادی را به کاربران ارائه می‌دهند ولی توسط گوگل ایندکس نمی‌شوند. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید تنظیمات فایل robot.txt را بگونه‌ای انجام دهید تا یک نسخه متنی را بجای کدهای شما به موتورهای جستجو نمایش دهد.

دو: استفاده از PDF به جای Web Page:

در بسیاری از موارد، یک طراح وب سایت به جای طراحی صفحه وب به درج یک فایل PDF قناعت می کند. .این معمولا زمانی اتفاق می افتد که یک طراح وب سایت،طراحی یک صفحه و یا مجموعه ای ازصفحات وب را بااستفاده ازنرم افزار PowerPoint یا Word انجام می دهد. نهایتا بجای اینکه فایل ها را به Html ترجمه کنند، تبدیل به PDF کرده و جایی در وب سایت قرار می دهند تا کاربر بتواند آن را رویت کرده و دانلود کند.
اگر چه این تکنیک ممکن است در برخی موارد ، مانند دانلود گزارش سالانه قابل قبول باشد، اما یک طراح خوب وب همیشه بر این نکته اصرار خواهد ورزید که اطلاعات مهم وب سایت به صورت Html ترجمه شود. PDF یک ابزار خوب برای ایجاد سند می باشد، ولی ممکن است محتویات آن برای کاربر غیرمفید بوده و دانلود آن به هرحال زمان بر است و مهم تر از همه PDF ها کمترین فایده را در بهینه سازی و سئو وب سایت برای بیشتر موتور های جستجو خواهد داشت.

سه: استفاده بیش از حد از تصاویر:
موتورهای جستجوگر توانایی درک متون موجود در عکس‌ها را ندارند. اگر مطالب و نکات مهمی را در تصاویر (مانند عنوان و توضیحات فعالیت‌هایتان) بکار ببرید در گوگل ایندکس نخواهند شد. به طور کلی متن مناسب‌ترین نوع محتوا نسبت به ویدیو، عکس و … برای ایندکس در موتورهای جستجو است.


11)اشتباه رایج سئو وب سایت: عدم توجه به شبکه‌های اجتماعی:

به عنوان اشتباه رایج دیگری در سئو و بهینه سازی وب سایت می‌توانیم به توجه نکردن به شبکه‌های اجتماعی اشاره کنیم. تولید محتوای بهینه شده تنها قسمتی از کار سئو و بهینه سازی است و گام مهم در این زمینه به اشتراک‌گذاری و پخش آن در رسانه‌های مختلف است. شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی مهم‌ترین نقطه‌ی ارتباط شما و مخاطبانتان هستند. در حقیقت مخاطبان شما در شبکه‌های اجتماعی با شما آشنا می‌شوند، با شما ارتباط برقرار می‌کنند، ارتباط خود را با شما قطع می‌کنند و یا مطالب شما را به اشتراک می‌گذارند. بنابراین محتوایی که شما تولید می‌کنید تا زمانی که در کانال‌های اجتماعی که زندگی امروز به شدت تحت تاثیر آن‌ها است قرار نگیرد مفید و موثر نخواهد بود.
بنابراین به خاطر داشته باشید که اشتراک‌گذاری مطلب در رسانه‌های اجتماعی نقش مهمی در بهینه سازی و سئو وب سایت است دارد. نکته مهم موجود در این زمینه نیز این است که بدانید مخاطبان شما کدام کانال یا شبکه‌ی اجتماعی را مناسب‌تر می‌دانند.


12) اشتباه رایج سئو وب سایت: ولید نشان دادن قالب:

این مورد اشتباه خیلی رایج هست همه می دانند گوگل به وبسایت های ولید علاقه ی بسیاری دارد و با دیدی بهتر به انها نگاه میکند اما هیچ کس نمیداند چرا همه فکر میکنند اگر لوگوی ولید بودن قالب را قرار دهند گوگل رفتاری مهربانانه ترین با سایت های انها خواهد داشت در صورتی که این لوگوری ولید بودن میتواند مشکلات زیادی را ایجاد کند زیرا گوگل اگر متوجه بشود که سایت شما ولید نیست ( که میشود) مشکلات زیادی برای شما ایجاد خواهد کرد چون شما را به عنوان یک سئوکار کلاه سیاه شناسایی میکند و این را گوگل اصلا دوست ندارد بعضی نیز فکر میکنند زرنگ هستند و به جای لوگو با یک افکت بسیار زیبا متن قرار میدهند Valid HTML که فرق چندانی نمیکند سعی شما باز هم همان فردی هستید که گوگل فکر میکند یک سئوکار کلاه سیاه !


13) اشتباه رایج سئو وب سایت: استفاده از tld های نا مناسب:

TLD مخفف عبارت Top Level Doman می باشدکه ما عنوان پسوند دامنه وب سایت آن را می شناسیم، یک اشتباه رایج در سئو و بهینه سازی وب سایت این طرز فکر می باشد: URL فارسی را گوگل شناسایی میکند پس ما ادرس را هم فارسی کنیم
متاسفانه در جهت فارسی سازی هرچه بیشتر اینترنت ما گاها به اقداماتی دست میزنیم که نه تنها پیشرفتی در کار ما ایجاد نمیکند بلکه باعث پسرفت ما نیز میشود. بحث دامنه های فارسی هم جزو همین مشکلات می باشد که عنوان شد می خواهیم سایت های فارسی را واقعا فارسی کنیم اما در عمل سایت های قارسی دچار مشکلات شدند. هیچ مرورگری دامنه های فارسی را پشتیبانی نمی کند و استفاده از آنها فقط دفع بازدید کننده میکند به جای جذب بازدید کننده.


14) اشتباه رایج سئو وب سایت: بالا آمدن به روش تکنیک های سئو کلاه سیاه یا ناخواسته سئوکار کلاه سیاه شویم:

فرآیند سئو یکی از زمان‌برترین و دشوارترین کارها است و در این راه هیچ‌کسی طی یک شب به موفقیت نمی‌رسد.در این بین مدیرانی هستند که می‌خواهند این ره صد ساله را یک شبه بروند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به رتبه‌های اول گوگل برسند.
این افراد با استفاده از روش‌هایی مانند :
Keyword Stuffing
Link cloacking
Redirect chain
و روش‌هایی از این دست سعی می‌کنند به نوعی گوگل را دچار اشتباه کنند و با دور زدن قوانین بتوانند رتبه سایت را افزایش دهند که دیر یا زود با پنالتی شدید گوگل مواجه می‌شوند.
در رابطه با این نوع حرکات خدمتتان عرض می کنم که هیچ‌کدام از این روش‌ها در طولانی مدت جواب نمی‌دهد و همه پایگاه‌هایی که از این روش‌ها استفاده می‌کنند یک روز با پنالتی به شدت جریمه می‌شوند و حتی ممکن است برای همیشه از ایندکس گوگل حذف شوند.
مثال هایی برای این اشتباه وجود دارد که خود شما هم با چند جستجو در گوگل به نتایجی دست پیدا می کنید،رایج ترین نوع سئو کلاه سیاه در ایران استفاده از تگ می باشد خود تگ مفید هست کسی منکر این موضوع نیست اما هستند سایت هایی که همه ما میشناسیم وقتی توی گوگل سرچ میکنیم میبینم پر هست از سایت هایی که به محتوای مورد نیاز ما اصلا ربطی ندارند اما در رتبه ی اول هم قرار دارند. اینها جزو کارهای خارق العاده ایرانیان می باشد که ناخواسته و در حالی که نمیدانند چرا اما انجام می دهدند و نتیجه هم می گیریند اما بگذارید خیالتان را راحت کنم اگر شما از این دسته افراد هستید سایت شما به زودی به اعماق تاریخ خواهد پیوست زیرا گوگل زرنگ شده است و دیگر نمی گذارد شما اینگونه به نتیجه برسید.


15)اشتباه رایج سئو وب سایت: سرعت لود شدن پایین سایت:

سرعت لود صفحه یکی از مهمترین فاکتورهای سئو وب سایت است. اما این مورد برای کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند نیز حائز اهمیت است. بر اساس تحقیقات گوگل،اگر سرعت لود شدن یک صفحه سایت بیشتر از 3 ثانیه باشد، 53 درصد از کاربران از آن خارج خواهند شد.
هدف شما این است که سرعت لود سایت را به زیر 1 ثانیه برسانید.
چند راه حل برای اینکه سرعت لود شدن صفحات وب پایین بیاید:
کاهش تعداد درخواست و ریدایرکت به حداقل ممکن: صفحات را باید تمیز و ساده نگه دارید.حذف ریدایرکت های 301 تا جایی که امکان دارد، حذف المان های غیر ضروری از صفحه، بهینه سازی کدهای HTML و در آخر حذف تمام چیزهایی که باعث کند شدن صفحه می شود مانند CSS ها و کدهای جاوا اسکریپت.
تعییر اندازه و فشرده کردن تصاویر: شما می توانید تعییر اندازه را به صورت اتوماتیک با استفاده از ابزاری که در وردپرس وجود دارد، انجام دهید. همچنین با استفاده از نرم افزار های مختلف آن ها را فشرده کنید.
هاستینگ خود را بررسی کنید: هاستینگ های رایگان یا ارزان کمکی به شما برای بهبود سرعت وبسایت نمی کنند. شما به سرویس میزبانی با حجم بالای ترافیک نیاز دارید. بخصوص در حوزه تجارت الکترونیک این موضوع بسیار مهم است.
میزان پیشرفت خود را بررسی کنید: می توانید از ابزار بسیار سریع، ساده و قدرتمند گوگل PageSpeed Insights برای بررسی میزان پیشرفت و کارایی سایت خود استفاده کنید.
همچنین شما می توانید از صفحات موبایلی پرسرعت (AMP) به جای صفحات موبایلی معمولی استفاده کنید. صفحات AMP تا چهار برابر سریع تر از دیگر صفحات موبایلی هستند. به لطف کدهای HTML به راحتی می توان صفحات سایت را به AMP تبدیل کرد. این مورد می تواند کمک بیشتری در بهینه سازی موبایلی داشته باشد چون همانطور که می دانید گوگل به صفحات موبایلی سریع اهمیت بیشتری می دهد.
فایل های مسدود شده
رباتهای گوگل باید مانند یک کاربر عادی به تمام وبسایت شما دسترسی داشته باشند. به این معنی که محدود کردن دسترسی به کدهای CSS، جاوا اسکریپت و فایل های تصویری می تواند برای رتبه شما مضر باشد.
فایل robots.txt وب سایت خود را بررسی کنید و مشخص کنید که آیا المان ضروری است که اجازه دسترسی به آن را برای گوگل محدود کرده باشید یا نه. برای این کار به گوگل سرچ کنسول مراجعه کنید و به بخش test your robots.txt بروید. به خاطر داشته باشید که برای بررسی تمامurl ها، باید به صورت جداگانه url های دسکتاپی و موبایل را تست کنید. 


16) اشتباه رایج سئو وب سایت: عدم نام‌گذاری فایلها:

مدیا سایت شما که شامل فرمت های مختلفی از قبیل فیلم،عکس،صوت،کتاب های الکترونیکی است.از نام مناسب استفاده کنید مثلاً اگر مقاله‌ای در رابطه با سئو می‌نویسید و یک عکس در آن مقاله استفاده کرده باشید باید بجای نام آن عکس (Untiteled01. png) از یک نام متناسب با کلمه کلیدی نوشته مانند (seo.png) استفاده کنید.
این کار را برای تمامی مدیا های موجود در سایت خود انجام دهید.با این روش می‌توانید برای کلمه کلیدی مورد نظر خود را بهینه کنید و رتبه بهتری کسب نمایید.


17)اشتباه رایج سئو وب سایت: خرید بک لینک:

گوگل به صورت مداوم الگوریتم های خود را آپدیت می‌کند و هر آپدیت به معنای هوشمندتر شدن و اصلاح ایرادات قبل است مثل گذشته نیست که با خرید فله‌ای بک لینک در زمان کوتاهی در نتایج بالا آمد،الگوریتم های گوگل تمامی لینک های سایت شما را بررسی می‌کنند و موارد مشکوک را بررسی می‌کنند و طرف دیگر هم یک تیم انسانی از افراد خبر لینک های ساخته‌شده برای سایت ها را به صورت دستی بررسی و کنترل می‌کنند و در نهایت سایت متخلف با جریمه گوگل مواجه خواهد شد.
لینک سایت شما باید به صورت طبیعی و از سایت های مرتبط با حوزه کاری شما ساخته شود.برای مثال اگر سایت شما پزشکی است نباید از سایت املاک لینک بگیرید، چون ربطی به موضوع سایت شما ندارد.


18) اشتباه رایج سئو وب سایت: آتوریتی (authority):

با حذف شدن پیچ رنک (سیستم اعتبار دهی گوگل برای رتبه‌بندی سایت ها) توسط گوگل اکنون جای خود را مقیاس غیررسمی که توسط شرکت موز ارائه‌شده داده است.برای بسیاری از مدیران سایت ها داشتن اتوریتی خوب بالاترین الویت است. در صورتی که تفکر و یک اشتباه رایج در سئو است،زیرا گوگل بیش از ۲۰۰ عامل مختلف را برای رتبه دادن به یک سایت بررسی می‌کند که اتوریتی خوب یکی از آن‌ها شمرده می‌شود.
بنابراین نباید توجه بیش از اندازه‌ای به آن شود و برای کسب رتبه‌های خوب باید تمامی فاکتور های موجود را در کنار هم تقویت نمود.


19) اشتباه رایج سئو وب سایت: استفاده نکردن از Mobile Viewport:

به دلیل اینکه تلفن های همراه دارای اندازه و سایزهای متفاوتی هستند، اگر از Mobile Viewport استفاده نکرده باشید و یا اینکه به صورت صحیح آن را به کار نبرده باشید، کاربر در خوانایی صفحه به مشکل خواهد خورد. زیرا به صورت صحیح صفحه در موبایل نمایش داده نمی شود. برای حل این مشکل باید از متا تگ Viewport استفاده کنید. اما خطاهای رایج در این بخش عبارتند از:
• استفاده از Viewport های با اندازه ثابت و فیکس شده که تنها برای بعضی از صفحات موبایل بهینه شده اند.
• استفاده از Viewport های ضعیف و با حداقل پارامترها که کاربران موبایلی را دچار مشکل می کند.
خوشبختانه این مشکلات را می توان با استفاده از موارد زیر به راحتی حل کرد.
• فعال سازی user scaling
• کنترل کردن ابعاد و مقیاس های اصلی صفحه با استفاده از متا تگ Viewport
• تطابق با عرض صفحه نمایش بر اساس پیکسل های صفحه نمایش موبایل بر پایه width=device-width
• برقراری نسبت دقیق بین کدهای CSS و نمایش آن ها در انواع دستگاه های موبایل
همچنین شما می توانید با تعریف CSS های مختلف سبک های متفاوتی را برای صفحات خود جهت نمایشگرهایی با اندازه بزرگ یا کوچک تعریف کنید.


20) اشتباه رایج سئو وب سایت: استفاده از کلمات کلیدی در “برچسب عنوان – Title Tag” برای افزایش رتبه سایت:

به کارگیری صحیح کلمات کلیدی، این امکان را به کاربران می‌دهد تا هر اندازه که می‌خواهند از کلمات کلیدی مختلف در وب‌سایت خود استفاده کرده و طیف وسیعی از کلمات اصلی را پوشش دهند. باز هم مثل همیشه، وب‌مسترها با تکیه بر روی کلمات کلیدی، هیچ توجهی به محتوای متن خود نداشته و تنها تلاش داشتند که کلمات کلیدی را در متن خود افزایش دهند. در این مورد، آقای Matt Cutts از مدیران گوگل به وب‌مسترها هشدار داده بود که این کار ادامه نداده و به خود متن توجه داشته باشند، اما هیچ کدام از وب‌مسترها به این موضوع توجهی نداشتند تا اینکه الگوریتم جدید Panda همانند یک کابوس به سراغ این دسته از افراد آمد و با بروزرسانی‌های هر ساله‌ی خود، سایت‌هایی که به کیفیت مطالب توجه بیشتری داشتند را غربال نمود.
ورود کردن به بازی با کلمات کلیدی، یکی از موارد بسیار خطرناک و سخت برای هر فردیست چرا که الگوریتم‌های گوگل روز به روز در حال پیشرفته شده بوده و می‌تواند رتبه وب‌سایت شما را در سریع‌ترین زمان ممکن پایین بکشد.

تماس با آگهی دهنده ( گروه وب سایت وان گروه وب سایت وان ) -- در مورد : 20 اشتباه رایج در سئو و بهینه سازی وب سایت

نام :

ایمیل یا تلفن:  
متن:



عضویت در خبرنامه